Brezmejna disonanca predstavlja kreativno mednarodno platformo in koncertni cikel, ki ju je zasnovalo Kulturno in umetniško društvo Mreža iz Ljubljane. Beseda brezmejna označuje pristop do improvizirane glasbe, v kateri glasbeni akterji_ke združijo svoje ideje in tehnike prvikrat, brez predhodnega (s)poznavanja, ter svobodno improvizirano glasbo izvajajo z instrumenti in glasovi. Edino pravilo je, da se sodelujoči_e glasbeniki_ce osredotočajo na poslušanje igranja so-glasbenikov_c in drug drugemu_i dopuščajo svobodo v izraznosti. Takšen pristop do glasbe zahteva izjemno občutljivost in medsebojno zaupanje, ki sta redki in pozabljeni vrednoti v današnji družbi. Beseda brezmejna obenem odstira čas, v katerem bivamo, kjer so geografske in ideološke meje znova togo prezentirane med pokrajinami, državami in nacijami. Na drugi strani pa pojem disonanca povzema neidiomatsko improvizirano glasbo kot žanr, v katerem so harmonija, melodija in ritem prisotni na nekonvencionalen način.

Prvi del koncertnega cikla Brezmejne disonance se bo v letošnjem letu odvijal v Budimpešti, na Dunaju in v Ljubljani med 10. aprilom in 18. majem. Trije slovenski, avstrijski in madžarski glasbeniki_ce bodo prvič muzicirali v treh mednarodnih tričlanskih zasedbah in se predstavili v prestolnicah omenjenih držav. Sodelujoči glasbeniki_ce v letu 2017 so Jošt Drašler, Matija Schellander in Vid Drašler iz Slovenije; Irene Kepl, Markus Krispel in Margarethe Maierhofer-Lischka iz Avstrije in Gergely Kovács, Szilveszter Miklós in Gergő Kováts z Madžarske. Cilj projekta je vzpostavitev kreativnega umetniškega ustvarjanja in mednarodnega sodelovanja mladih umetnikov_c iz Slovenije, Avstrije in Madžarske, ki se kalijo na področju svobodne improvizirane glasbe, v dolgoročnem smislu. S platformo odpiramo diskusijo, izmenjavo misli in idej, muziciranje in kreativno sodelovanje brez meja tako na geografski kot umetniški ravni.

 

Irene Kepl / Jošt Drašler / Gergely Kovács

Irene Kepl – violina
Jošt Drašler – kontrabas
Gergely Kovács – bobni

Irene Kepl (1982), avstrijska violinistka in skladateljica, je obiskovala študij klasične violine in jazza v Linzu, sedaj živi in deluje na Dunaju. V ustvarjanju se osredotoča na sodobno komponirano in svobodno improvizirano glasbo. Ob prejetju drugega mesta na tekmovanju Gustav Mahler Prize v Celovcu je od leta 2012 postala prepoznavna na nacionalni ravni. Nastopila je tudi na glasbenem programu Jazznacht na Avstriji 1, tj. kulturnem programu za ORF, v letu 2014 pa je bila nagrajena s Theodor Korner Prize za glasbeno kompozicijo. Dokončala je naročila za Brucknerfest Linz in Wiener Festwochen. Sodelovala je z glasbeniki, kot so Carl Ludwig Hübsch, Tristan Honsinger in Joëlle Leàndre. / irenekepl.at

Jošt Drašler (1981) se je posvečal študiju kontrabasa in muzikologije na Konzervatoriju v Celovcu pri Uli Langthaler. Trenutno poučuje bas na šoli B. A. S. E. v Ljubljani in igra v številnih zasedbah z različnimi slovenskimi glasbeniki, ki igrajo raznolike glasbene žanre in stile, kot je svobodno improvizirana glasba, free jazz, rock ali flamenco. Zasedba Drašler-Karlovčec-Drašler Trio je leta 2015 izdala prvenec Stir, s katero je koncertiral v Sloveniji, Avstriji, Italiji, Franciji, Srbiji in na Hrvaškem. Trenutno je stalen član osmih zasedb, muziciral pa je tudi na sešnih in posnel albume z izjemnimi glasbeniki, kot so Evan Parker, Alex Ward, Sabir Maaten, Martin Küchen, Johannes Bauer in Alexander Bălănescu.

Gergely Kovács (1989) je diplomiral na univerzi Gáspár Károli v Budimpešti. Mlad, obetaven vsestranski bobnar in tolkalist deluje na madžarski sceni improvizirane glasbe in free jazza. Redno nastopa na ciklu dogodkov Jazzaj in No Wave na področju improvizacije. Je eden od ustanovnih članov Positive Noise Tria in Gentry Sultan. Leta 2013 se je pridružil zasedbi The Pastorz, kolektivu madžarskih glasbenikov, ki so predani avantgardnemu jazzu iz 60-ih. Od leta 2014 je član zasedbe Ernő Rubik Quintet, v kateri raziskujejo možnosti zlivanja kompozicije z improvizacijo. Za video-opero Eye For An Eye, producentov in slovaških umetnikov Miroslava Totha in Mareka Kundlaka, je komponiral glasbo.

Ponedeljek, 10. 4. 2017, ob 20.30 – Budimpešta, Kék Ló
Torek, 11. 4. 2017, ob 20.00 – Dunaj, Mo.ë
Sreda, 12. 4. 2017, ob 20.00 – Ljubljana, Vodnikova domačija Šiška

 

Markus Krispel / Matija Schellander / Szilveszter Miklós

Markus Krispel – saksofoni
Matija Schellander – kontrabas
Szilveszter Miklós – bobni

Markus Krispel (1977) je pričel z muziciranjem kot član dunajskih zasedb Licht in Ron Bop. Kasneje je pod pvsedonimoma Der Polizist in Lesco Lak izdal solističen material s projekti domačih posnetkov z zelo različnimi instrumenti, ki so mu vzbujali zanimanje. Nato se je lotil resnega igranja saksofona in se vključil v Neu New York Music Institute at Celeste na Dunaju. Slednjega je ustanovil leta 2005 ameriški saksofonist Marco Eneidi, danes t.i. Monday Improvisers Session, ki se še vedno odvija vsak ponedeljek zvečer na istem prizorišču. Nastopal in snemal je z glasbeniki, kot so Marco Eneidi, Mars Williams, Jean-Luc Guionnet, Carl Ludwig Hübsch, Jasper Stadhouders in Christof Kurzmann. / markuskrispel.eu

Avstrijsko-slovenski skladatelj in improvizator Matija Schellander (1981) ustvarja in živi na Dunaju. Večinoma igra na kontrabas, modularni sintetizator in procesira vhod in izhod zraka skozi zvočnike. V zadnjih nekaj letih se je osredotočil na glasbo za solo kontrabas. Med svojim bivanjem v Berlinu (2011-2012), je razvil projekt, ki vključuje: prostor, gibanje, svetlobo in zvok. Filmski arhiv Avstrije mu je leta 2013 naročil sodobni skladbo za solo kontrabas za Dreyerjev film – Passion Joan of Arc. Schellander je sodeloval je z mnogimi skladatelji in glasbeniki, vključno z Isabelle Duthoit, Michael Thiekeom, Franz Hautzingerjem, Kazuhiso Uchihashijem, Burkhardom Stanglom, Andreo Neumann, Okkyung Lee in Enricom Malatesto. / matija.klingt.org

Madžarski free jazz bobnar Szilveszter Miklós (1983) je svojo glasbeno pot začel s študijem violine a jo je kmalu zamenjal z bobni. Diplomiral je na Glasbeni akademiji Franz Liszt v Budimpešti a trdi, da je največ znanja in izkušenj pridobil z igranjem s priznanimi starejšimi glasbeniki kot so: Mihály Dresch, István Grencsó, Ákos Szelevényi, Tibor Szemző, Szilárd Mezei in Róbert Benkő. Redno nastopa s vodilnimi madžarskimi jazz glasbeniki in sodeluje v mednarodnih zasedbah s Peterom Brötzmannom, Lewisem Jordanom, Johnom Dikemanom, Rudiem Mahallom in Hanom Benninkom. Sodeloval je tudi s pokojnima jazz ikonama, Marcom Eneidiem in Johannesom Bauerjem.

Torek, 2. 5. 2017, ob 20.30 – Budimpešta, Kék Ló
Petek, 5. 5. 2017, ob 20.00 – Ljubljana, Vodnikova domačija Šiška
Četrtek, 11. 5. 2017, ob 20.00 – Dunaj, Mo.ë

 

Gergő Kováts / Margarethe Maierhofer-Lischka / Vid Drašler

Gergő Kováts – saksofoni
Margarethe Maierhofer-Lischka – kontrabas
Vid Drašler – bobni

Gergő Kováts (1986) je vodilni madžarski multi-pihalec svoje generacije bodisi v polju free jazza, proste improvizacije ali eksperimentalne glasbe. Po končani Glasbeni akademiji Franz Liszt v Budimpešti dela kot pedagog, ki mlajše generacije glasbenikov uvaja v različne pristope h glasbi in glasbeni improvizaciji ter jim hkrati pomaga pri vzpostavitvi kariere. Po študiju sonologije na Haškem kraljevem konzervatoriju je svoj glasbeni spekter razširil z elektronsko kompozicijo in eksperimentalno improvizacijo. Pogosto nastopa na vzhodno-evropski improvizatorji, gostuje z European Saxophone Ensemble, svoja najnovejša progresivna dela pa je leta 2016 izdal pri portugalski založbi Creative Sources.

Margarethe Maierhofer-Lischka (1984) je študirala kontrabas, glasbeno pedagogiko in muzikologijo v Dresdnu, Rostocku in Gradcu. Leta 2013 je zaključila program sodobne glasbe z magisterijem na dunajskem Klangforumu univerze v Gadcu. Kot muzikologinja raziskuje povezave z glasbeno raziskavo in performativno prakso. Njene študijske teme vključujejo zgodovino opere v nemškem jeziku in sodobno glasbeno gledališče. Kot glasbenica pogosto igra s priznanimi komornimi ansambli in orkestri v Avstriji in Nemčiji. Igra tudi s priznanimi glasbeniki sodobne in improvizirane glasbe kot so: Stefano Scodanibbio, Joëlle Léandre in Elisabeth Harnik. / bassomobile.wordpress.com

Slovenski bobnar in tolkalec Vid Drašler (1983) prihaja iz Bistrice ob Sotli, kjer je deloval v jazz-rockovski zasedbi Zmajev rep in Malik. Z zasedbo Balžalorsky / Drašler 3o je ustvaril presežek na domači jazzovski sceni. Naslednji vrhunec je dosegel s triom Drašler-Karlovčec-Drašler. V letu 2014 je izdal solistični prvenec z naslovom Kramljanja. Njegov naslednji fonološki dosežek je zgoščenka Moje uho ima ostre robove, ki jo je izdaj s triom Trojnik. Aktiven je tudi kot glasbeni pedagog in sooblikovalec glasbenih prireditev na Vrhniki kjer kurira tedenske delavnice, ki jih primarno fokusira na ne-idiomatsko improvizacijo. Sodeloval in snemal je z Alexom Wardom, Tomom Jacksonom, Benedictom Taylorjem, Lindo Sharrock, Mariom Rechterjem in Christofom Kurzmannom.

Torek, 16. 5. 2017, ob 20.30– Budimpešta, Kék Ló
Sreda, 17. 5. 2017, ob 20.00 – Dunaj, Mo.ë
Četrtek, 18. 5. 2017. ob 20.00 – Ljubljana, Vodnikova domačija Šiška

 

Projekt Brezmejna disonanca so prijazno podprli: