V  Gesamtkunstwerk Metelkova se osredotočamo na umetniške posege v javni prostor znotraj Metelkove in njeni bližnji okolici. Več kot 150 javnih likovnih intervencij predvsem lokalnih umetnic_kov tvori Celostno umetnino Metelkova, ki nastaja od leta 2004. Vizualna podoba Metelkova mesta se razvija po načelu »work-in-progress«. Namenoma nikoli dokončna zunanja podoba Metelkova mesta nudi rednim uporabnicam_kom in  obiskovalkam_cem,  v Sloveniji še nikoli videno javno umetnost, ki ni tržno naravnana ali urbano načrtovana ampak nastaja iz ustvarjalnih pobud umetniške in rokodelske skupnosti Metelkove.

»Metelkovski slog« zaznamuje likovna reciklaža, ki goji zavest, da umetniški posegi v prostor niso omejeni le na polje likovnega, ampak upoštevajo širše družbeno okolje. Na pročeljih stavb in trgih je prisotna javna umetnost, kar deloma Metelkovo mesto ohranja pred uničujočimi silami kapitala in umirja procese gentrifikacije. Posebnost Celotne umetnine Metelkova je tudi njena funkcionalna uporaba saj se pogosto posamične umetniške intervencije združujejo z mizami, klopmi, ozelenitvami, senčniki in tvorijo “otoke”, ki pritegnejo obiskovalce, da se na lokaciji zadržujejo in počutijo prijetno. Metelkova kot javni prostor z integracijo umetniških del ni zgolj »paša za oči« ampak hkrati sugerira zgodbo o »odprtosti«, »dostopnosti«, »participaciji«, »vključevanju« in »udeležbi skupnosti«.

 

2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004

 

Avtor: David Tshepo Maponaye
Naslov dela: Zelena revolucija
Leto izdelave: 2012
Oblika: kovinski sodi
Tehnika: akril
Avtorica fotografij: Nataša Serec

O projektu: David Tshepo Maponyane se je rodil leta 1984 v Pretoriji v Južnoafriški republiki. Je umetniški samouk, ki se posveča slikanju, rezbarjenju in kiparstvu. Artefakte, nastale v okviru njegove rezidence v Studiu Azil, je ob koncu obiska predstavil na Trgu brez zgodovinskega spomina in v Hostlu Celica na razstavi The Green Art Revolution, katere tema je bila okoljevarstvena ozaveščenost. Razstavljeni artefakti so bili koši za smeti, narejeni iz kovinskih sodov, ki jim je David s svojimi poslikavami vlil novo podobo. Na ogled je postavil tudi sliko Day Meets Sunset, narejeno v tehniki akrila, ki predstavlja brutalno policijsko nasilje nad rudarji v Marikani poleti 2012.

 

X