Delovni obisk: 01. 11. 2015 - 30. 11. 2015

Eriz Moreno je kipar, fotograf, video umetnik iz Bilbaa, Španije.

Naslov in navdih za projekt izhajata iz “Brotherhood and Unity” Bratstvo / Jedinstvo Highway – avtoceste, zgrajene v zvezni republiki Jugoslaviji in povezuje šest bivših volilnih regij, ki se raztezajo preko 1180 km, ime pa se naslanja na jugoslovanski nacionalni slogan. Avtocesta se prične pri avstrijski meji in poteka preko Ljubljane, Zagreba, Beograda in Skopja do grške meje na jugovzhodu. Bila je prva in moderna cesta usklajena z mednarodnimi standardi v Jugoslaviji.

V 60-ih in 70-ih je avtocesta postala zelo prometna in nevarna za turške, grške in jugoslovanske imigrante, ki so delali v zahodni Nemčiji in Avstriji (“Gastarbeiter” v nemščini pomeni “gostujoči delavec”) in so skupaj z mnogimi drugimi turisti iz zahodnih dežel koristili to cesto med poletnimi počitnicami. Vstop v države s komunističnim sistemom, ki niso bile povezane z Jugoslavijo, je bil olajšan za obiskovalce iz NATO držav, upoštevajoč Nemčijo, Turčijo in Grčijo, kot vstop v katerokoli od komunističnih dežel Varšavskega pakta z Balkanske regije, ki bi lahko bila zagotovila druge cestne povezave.

Z interdisciplinarnim pristopom projekt Bratstvo / Jedinstvo predstavlja pomemben cilj do regije. S pregledom nad tem, kar je Jugoslavija bila in še vedno je, projekt združuje različne oblike dojemanja. Kompleksnost regije, skozi katero poteka avtocesta, vključuje zgodovinske, arhitekturne, politične in kulturne aspekte. Zato je razumevajoč pristop k tej realnosti dosegljiv edino s postavljanjem čimbolj širše vizije.

Projekt:

Med februarjem in marcem 2015 se je avtor podal na potovanje skozi vse regije, ki so tvorile del bivše Jugoslavije. Namen je bil dokumentirati idejo o Jugoslaviji  (skozi fotografijo, video, avdio …) s fizično vožnjo po avtocesti in skozi zgodovino Jugoslavije. K zaključku tega osebnega pogleda so bili tekom poti zbrani različni materiali (knjige, videi, bucike, kovanci) povezani z Jugoslavijo, s ciljem prečkati različne plasti zgodovine države, ki ne obstajajo več, je pa še zmeraj prisotna v kolektivnem imaginariju regije.

Projekt se je zaključil ob koncu leta 2015 v rezidenčnem ateljeju Azil, zahvaljujoč končanemu raziskovalnemu in zbirateljskemu procesu.

ErizMorenoweb